top of page
  • Writer's pictureReuven Sherwin

כדי להצטיין, אתה חייב להתעלות על עצמך

(פורסם במקור באנגלית, תורגם לעברית בסיוע גוגל טרנסלייט עם שיפוצים קלים... הנוסח באנגלית קריא יותר.)

(לפעמים משתמש בלשון זכר, אך מיועד לנשים וגברים כאחת...)


האם כדאי ללמוד בבית ספר יוקרתי? האם עדיפה התמחות במשרד יוקרתי? ואם התשובה היא "כן" - למה?

מדרגות בניו-יורק
טיפוס מדרגות בניו-יורק

כאשר חיפשתי תשובה, מצאתי שרוב התשובות (פרט לאלה שפורסמו על ידי המוסדות עצמם) מצביעות על רשת הבוגרים המדהימה של המוסדות היוקרתיים (וממילא יכולת הרישות מהם יהנו המצטרפים למוסד) , ומתמקדים פחות באיכות ההדרכה / החינוך שמציע המקום (לא שהתעלמו מהנקודות האילו - אבל הן היו פחות מודגשות ממה שניתן לצפות).

אני רוצה להציע תשובה חלופית. משיחות עם בוגרי מוסדות יוקרתיים (או מתמחים במשרדים יוקרתיים), ומהתבוננות בהם ביומיום (באופן מזדמן, לא באופן שיטתי/מדעי) - אני מרגיש שהערך הגבוה ביותר שמציעים כאילו מוסדות הוא שיפור-עצמי. מכיוון שלמקומות היוקרתיים האלו יש מוניטין עליו הם חייבים לשמור, הם עובדים קשה לעשות זאת - ואחת השיטות שהם משתמשים בה יותר - היא לגרום לך לעבוד קשה - ולאחר מכן לעבוד קשה יותר - ולאחר מכן לעבוד קשה יותר... ואולי זה הערך האמיתי של המקומות האלה - הדחף להוכיח שהוא טוב יותר, גורם למוסד לגרום לך לעבוד קשה במיוחד - ולכן מלמד אותך לעבוד קשה במיוחד. כדי להניע את עצמך לשבור גבולות שלא היית צריך לפני כן, ואולי אפילו לא חשבת שאתה יכול. אחרי שאתה לומד שאתה יכול לעבוד קשה יותר ממה שחשבת, אתה (בתקווה) לומד לעשות זאת שוב ושוב - ולומד להאמין שאתה ״יכול לעשות את זה״ - לא משנה מה "זה".

ואתה לומד לעשות דברים מהר יותר, טוב יותר באמצעות פחות משאבים. ואתה מתעלה על עצמך שוב ושוב. וסולל את הדרך שלך להשיג יותר ויותר. כי בכדי להצטיין, אתה חייב להתעלות על עצמך.

20 views
bottom of page